Nem nagyon terveztem, hogy most írok, de nagyon esedékes, ahogy elnézem. Szóval hirtelen felindulásból elkövetett hiánypótlás következik.

Aznap vasárnap még bementem a Westendbe Tündével, mert megígértem neki, hogy együtt megyünk nekem táskát venni. Végül egy jó Monarchi 2,5 zsebes bőrtáskára esett a választás, 12 évig a hátamat húzta, most a karom erősödjön… 😀 Jelenleg kb. 3 füzetből gazdálkodok. A fennmaradó zsebet szeretném egy jó notebookkal kitölteni, ami valószínűleg karácsony előtt még esedékes lesz apám és a T-com jóvoltából.

A második hét péntekén rektori szünet volt, így beugrottam a Neumannba, meglátogatni a sok szerencsétlent. Így visszamenve nagyon… bezártnak és lepusztultnak tűnik. Nem feltétlenül fizikailag. De mindenképpen kicsi. 🙂

Javában tart a szorgalmi időszak. Elég szép kis órarendet válogattam össze magamnak (heti 37 óra, össz. 33 kredit), úgyhogy szinte minden időmet le is foglalja. Olyan, mint vikinget engednéni a svédasztalra. Nagyon szeretem, amit tanulok (többnyire… kinek van kedve mondjuk statisztikázni pl.), csak a számtech üldöz folyamatosan, nem akar békén hagyni. Jövőre programozni is fogok megint… Sok bevezető tárgyat tanulunk még, a törzsanyagot jelenleg a Mechanika teszi ki, így a legélvezetesebb órák most a matekok… (Pláne a dgy-féle specik, mint csoportelmélet vagy a rezgések.) Megvoltak az első ZHk is, a legtöbbre a szünet utáni hetekben fog sor kerülni. Tanulni többnyire on-the-fly tanulok, sajnos nincs sok erőm, kedvem meg semmim ahhoz, hogy előkotorásszam a jegyzeteket és külön nekiüljek mondjuk az egyedüli szabad szerda délutánomon, vagy pénteken. Vasárnap azért ráülök a beadandókra.

Csak a bürokrácia ne lenne. Annyit kell foglalkozni sokszor az iskolával, mint amennyit tanulással se kéne. A felmérő matekdogám nincs meg. NAGYON kellemetlen. Felettébb biztosnak érzem, hogy sikeres volt, csak a baj, hogy a BevMatot így is fel kellett venni, csak felmentenének. Namármost és felvettem egyet anno, és bementünk az első órára, hogy a tanártól információt szerezzünk. Azt monsta adjuk le azt, és létezik egy olyan kurzus, ami csak adminisztratív, és oda kell annak jelentkezni, akinek sikerült a kritérium vizsga. Le is jelentkeztem. Csak a kurzus nem létezett az ETRen. Úgyhogy az úgy is maradt… A dolgozatom után 2-3 nap is órákat rohangáltam de senki se tud semmit. Nem voltam a doga kiosztáson, mert kiment a fejemből, és elmentem helyette a Questurába, hogy mi van a diákkal. Mire visszajöttem, már csak az üres terem volt, azóta nem sikerült értelmes eligazítást kapnom.

De a diák se semmi. Én A lappal rendeltem, úgyhogy küldtek egy levelet egy csekkel, amit be kellett fizetni augusztus 5-ig, és azt írták, hogy addik a fényképemet és az aláírásomat is töltsem fel egy webes felületen keresztül, amihez majd e-mailben küldenek jelszót és felhasználónevet. A csekket befizettem augusztus 3-án, de nem kaptam e-mailt. Ezért az ügyfélszolgálathoz fordultam, hogy vagy fizessék vissza a pénzt, vagy engedjék pótolni a hiányzó dolgokat. Az ügyvezető visszaírt, hogy küldjem el neki, majd ő belülről feltölti. Elküldtem, de nem kaptam visszaelzést. Questurában nem tudtak felvilágosítani, mert az A lappal rendelt diákokról ők nem tudnak semmit se. Hát jó. Hetekkel később megérkeztek az A lapos diákok, úgyhogy ellátogattam megint. (Mindig akkora a sor, hogy kilóg az irodából az utcára.) Telefonálgatás után a srác azt mondta a nyomda készen állna, de nincs igazolványkép és aláírás. Na bumm. Setettem. Jó ezt a helyszínen pótoltam, ez volt szeptember 20-án. Azt mondták, talán október végére meglesz, ha szerencsém van, nézzek, be ha nincs, akkor csináltathatok ideiglenest 500ért. Kösz. Az igénylést mellesleg 25-én küldték tovább, legalábbis az ETRben ez szerepel. A héten szerdán voltam benn, de még nincs meg, majd küldenek értesítést ETRbe. Kell ideiglenes diák? Kell a halálnak. Nem fogok 500at kifizetni, ha nagy a gáz, meglobogtatom az iskolalátogatásimat. Azért remélem egyszer megérkezik…

Kevésbé komoly, annál ironikusabb. Négy héten keresztül szenvedtem, hogy végre meglegyen az olvasójegyem. Ez teljességgel az én hibámból adódott. Első héten, csütörtökön (amikor a legtöbb időm van és arra járok, mivel az óra csak 12:30kor kezdődik, az előző meg végetér 12 körül) lementem, hogy olvasójegy kéne. Jó persze, diák vagy iskolalátogatási, személyi és lakcím. Mivel cuccot nem lehet behozni a könyvtárba, a táskám a 7. emeleten volt az épület túloldalán, benne az iskolalátogatásival… *sigh* A közlekedés nagyon lassú az épületen belül (legalábbis, ha lifttel akarsz közlekedni, márpedig nem szívesen rohanok fel és le 7 szintet) így nincs esély oda-vissza megtenni az utat, regisztrálni és visszaérni óra előtt. Ennyit erről. Második hét (Ne kérdezzétek, miért nem lógtam el valamit, csak hogy beiratkozhassak.). Mivel abban a farmeromban voltam, aminek kicsi a zsebe, és kényelmetlen onnan előkotorni a bérletet a vonaton, a tárcámat a táskámba tettem. Ellenben nagyon odafigyeltem, hogy ezúttal az iskolalátogatási papírt ne hagyjam ott a teremben. Persze csak a könyvtárban esett le, hogy a személyi és a lakcím nincs nálam ezúttal. Konklúzió: második próbálkozás is sikertelen. Harmadik hét. Nem is próbálkoztam. A Mafihébe kellett azt hiszem ellátogatnom, mivel két napot hiányoztam, és jegyzeteket akartam fénymásolni, mellesleg feliratkoztam tagnak is, hogy majd a CERNes látogatást jól bealapozzam (30 helyett 20 ezer körüli tagoknak a kirándulás). Negyedik hét. HÁHÁ. Ezúttal senki sem állhatja az utamat! Diadalittas mosollyal kotortam elő a táskából az iskolalátogatási papírt, ellenőriztem az irataimat, és elindultam lefelé, titkon attól félve, hogy beomlik a folyosó, vagy történik megint valami, ami miatt újra meghiúsul a próbálkozásom. De nem! Elértem a könyvtárat, ami normálisan nyitva volt, és odajutottam a pulthoz is, és el is fogadták a papírokat és ki is válthattam az olvasójegyem. Mivel volt még pár percem, körbefutottam a földszinten, és megnézegettem, mik vannak, de nem kölcsönöztem még semmit. Csak most, szünet előtt mentem le, és nézegettem meg, mije van a könyvtárnak, és elhoztam Martin Reestől a Csak hat számot (eredeti angol van csak, ráadásul Rees dedikálta Marx Györgynek… :D), úgyhogy megvan a szünetre az olvasnivaló.

Körülbelül beállt az étkezési rendem is. Hétfőn és kedden kritikus inkább csak, hogy napközben normális ételt találjak. Hétfőn reggel 8-tól este 20-ig benn vagyok. Nincs reggelim, ha csinálnak otthon szendvicset, azt tudom vinni, ha nem, nekem nincs időm csinálni. Többnyire kibírom 12ig kaja nélkül, talán egy 0,5les üdítővel, aztán a statisztikáról elmegyek, leteszem a cuccaim, és átsétálok a BME menzájára. Az ELTE bűféje elég borsos, nagyon nem éri meg, és nem is laktat. Ha meg átmész, az nagyon sok idő, még akkor is, ha az út túloldalára kell csak átsétálni. Hétfőn nem sietek, megnézem mi a menü, többnyire meg is veszem (462, Shodex utalványt elfogadnak), de meg is hagyom. Vagy mert nem túl jó valamelyik fogás, vagy mert összeszűkül a gyomrom a koplalástól, és nem fér bele… 😦 Kedden már nehezebb, ugyan csak 9-től 18-ig vagyok, de olyan óra nem igazán van, amit szívesen ellógok. BevFiz után van lehetőségem elmenni (kb. 12:45re vége van), de utána a Déli tömbben vagyok biológián, és ez minimum +5 percet jelent, de abból se nagyon csinálok ügyet. A többi napon 10-kor kezdek és 16 előtt végzek, úgyhogy nem ebédelek ott, sőt, többnyire otthon reggelizni is van időm, esetleg veszek egy szendvicset a büfében, aztán már csak otthon kajálok.

(Tegnap itt véletlen nyomtam egy power gombot, és kilőttem a gépet. Aztán elmentem aludni, úgyhogy most folytatnám, bár gondolkodtam, hogy ideje új postba kezdeni lassan…)

Mivel 20-án kijött az új Ákos album, azt terveztem, hogy ma beugrok a városba, és veszek is egyet. Kedvem lenne máshoz is, de egyenlőre nem tudom mi lesz, lehet hogy még most meg kéne tanulni, mert hétvégén már tuti késő. Szerintem csütörtökre vagy péntekre hagyom, azokra a napokra úgyis megvan a fix esti program, úgyhogy csak korlátozott lehetőségeim vannak, és tökéletesen megfelel tanulás céljára.

Azt hiszem ennyi egyenlőre elég szócséplésnek. A közeljövőben várható a folytatás. Üdv!

